یزدفردا: رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد: با کنترل و مراقبت بیماری سالک، در سال جاری شاهد کاهش ۲۰ درصدی بروز این بیماری بودیم.

به گزارش یزدفردا: دکتر مژگان مینو سپهر در نشست بررسی وضعیت و عملکرد شهرستان‌های کانون انتقال بیماری سالک گفت: در سال جاری تا پایان بهمن ماه تعداد ۳۷۵ مورد بیماری (بروز ۲۹٫۷ در صد هزار نفر) کشف و مراقبت شده که در مقایسه با آمار سال قبل (تعداد ۴۶۹ مورد با بروز ۳۶٫۸ در صد هزار) شاهد کاهش ۲۰ درصدی موارد بیماری در استان هستیم.

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد موارد بیماری در سال جاری مربوط به شهرستان‌های بافق و یزد به ترتیب ۱۴۱ و۱۳۵ مورد (با بروز ۲۴۰٫۷ و ۱۶٫۸ در صد هزار نفر) بوده است.

مینوسپهر خاطر نشان کرد: در راستای پیشگیری، کنترل و مراقبت بیماری در استان، اقداماتی شامل بیماریابی، تشخیص و درمان رایگان بیماری، آموزش کارکنان و گروه‌های در معرض خطر به ویژه کشاورزان و …، مبارزه با مخازن بیماری شامل طعمه گذاری جهت از بین بردن موش‌های صحرایی، مبارزه با ناقلین بیماری (فلبتوموس‌ها یا پشه خاکی‌ها)، سمپاشی اماکن و مه پاشی آب انبار‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: حمایت و همکاری سایر ادارات در راستای انجام شرح وظایف ابلاغی، پیگیری بهسازی اماکن و جمع آوری زباله و نخاله‌ها در راستای کاهش وفور پشه خاکی‌ها از دیگر مواردی است که در راستای کنترل این بیماری انجام می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا